Met drie personen hebben we een dag lang wachtmomenten geregistreerd en deze vastgelegd met behulp van snapshots en korte beschrijvingen. De resultaten hebben we uitgezet op een tijdlijn. De tijdlijn loopt van 7.00 tot 24.00 uur. Naast een chronologische plaatsing krijgen de snapshots ook een positieve of negatieve beoordeling. Daaruit zijn verschillende opvallende waarderingen bevindingen gekomen. Kernwoorden zijn: actief, passief, afhankelijk, ingecalculeerd, tijdsdruk, controle en vrijheid.
Opvallend is dat de ochtend volledig gevuld is met activiteiten. In zeer korte tijd volgen de wachtmomenten elkaar op. Hier is echter wel een scheiding te herkennen. De waardering van de wachtmomenten is deels positief en deels negatief. We leggen dit uit door het verschil te maken tussen actief wachten en passief wachten. Actief wachten doe je op het moment dat je een wachtmoment efficiënt invult met een andere activiteit. Op deze manier wordt het moment niet zo bewust beleefd en dus minder negatief ervaren. Voorbeeld: tijdens het opstarten van de computer zet je de verwarming en de waterkoker aan. Passief wachten is een manier van wachten waar je niet onderuit kan. Je moet dit wachtmoment in z'n geheel uitzitten en dat voelt negatiever. Je bent je bewust van je handeling. Bevinding: wachtmomenten kunnen een positievere ervaring oproepen als deze opgevuld worden met een nuttige of aangename activiteit.